Pharmaproducts

Maandag:

8u30 – 12u30 en 13u30 – 18u30

Dinsdag:

8u30 – 12u30 en 13u30 – 18u30

Woensdag:

8u30 – 12u30 en 13u30 – 18u30

Donderdag:

8u30 – 12u30 en 13u30 – 18u30

Vrijdag:

8u30 – 12u30 en 13u30 – 18u30

Zaterdag & zondag:

Gesloten

Hoe worden de bestelde producten verzonden?

De door u bestelde producten worden uiterst discreet verzonden in een neutrale doos. 

Welke verzendingskosten worden aangerekend?

Uw aankoopbedrag bepaalt de hoogte van de verzendingskosten. De verzendingskosten worden automatisch verrekend met uw bestelling.

De verzendingskosten zijn gratis vanaf 50 euro !

Voor België :

< 50 euro aankoop : 4.95 euro verzendingskosten

Gratis verzendingskosten vanaf 50 euro aankoop.

De verzendingskosten zijn inclusief BTW.

Voor Nederland en Luxemburg :

< 50 euro aankoop : 5.95 euro verzendingskosten

Gratis verzendingskosten vanaf 50 euro aankoop.

De verzendingskosten zijn inclusief BTW.

Op welke termijn levert Pharmaproducts mijn bestelling?

De leveringstermijn voor België, Nederland en Luxemburg bedraagt 1 tot 3 werkdagen, afhankelijk van het al dan niet op voorraad zijn van het desbetreffende product. Indien deze termijnen uitzonderlijk niet gerespecteerd kunnen worden, brengt pharmaproducts de klant hiervan op de hoogte. De leveringstermijn begint te lopen op het ogenblik dat u van ons het bericht krijgt dat uw betaling ontvangen werd.

Minder courante producten : leveringstermijn + 1 werkdag. 

Houd er rekening mee dat als u kiest voor een bankoverschrijving, uw bestelling altijd enige vertraging oploopt door de transacties tussen de verschillende banken.

Kies een leveringsadres waar uw bestelling binnen de kantooruren in ontvangst genomen kan worden.

Naar welke landen worden er producten verzonden?

Om logistieke redenen verzenden wij enkel naar België, Nederland en Luxemburg.

Bpost draagt de leveringen voor Nederland over aan een partner (DPD, DHL, …)

Mag mijn leveringsadres verschillen van mijn facturatieadres?

Natuurlijk. Het is absoluut geen probleem om de bestelling op een ander adres te laten leveren. Kies altijd een leveringsadres waar iemand het pakket tijdens de kantooruren in ontvangst kan nemen. U kan het pakket laten bezorgen op uw werk, bij familie, buren,…

 

Wordt het pakket opnieuw aangeboden als er niemand aanwezig was ?

Als niemand de bestelling in ontvangst kan nemen op het moment dat dit wordt aangeboden, laat de transporteur in de brievenbus een bericht achter. Op het bericht staan naam en contactgegevens van de transporteur. De klant dient dan zelf contact op te nemen met de transporteur en af te spreken wanneer de bestelling door de klant afgehaald kan worden. Het controlesysteem dat gehanteerd wordt door de transporteur dient als bewijs voor het effectief afleveren van de bestelling.

Kan een product teruggegeven of omgeruild worden?

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De apotheek mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

In overeenstemming met de van kracht zijnde wetgeving inzake de verkoop op afstand (wet van 21 December 2013), heeft de cliënt het recht afstand te doen van zijn aankoop zonder boete en zonder opgave van redenen:

– Voor alle producten BEHALVE voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen is het herroepingsrecht van toepassing voor of na de verzending van het pakje door Pharmaproducts

– Voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen geldt het herroepingsrecht enkel VÓÓR de verzending van het pakje door Pharmaproducts BEHALVE wanneer deze producten een of meerdere productiefouten vertonen. In dat geval is het herroepingsrecht ook van toepassing na de verzending.

De cliënt beschikt over een tijd van veertien kalenderdagen te rekenen vanaf de ontvangst van de bestelde goederen om ze terug te sturen naar apotheek Pharmaproducts tegen omwisseling of restitutie. Om de restitutie of omwisseling te verkrijgen, moet de cliënt op zijn kosten (overeenkomstig Art. VI.51 § 1.) en onder zijn verantwoordelijkheid de nieuwe producten terugsturen naar het volgende adres: Pharmaproducts, Pastoor Paquaylaan 81, 3550 Heusden-Zolder. Gelieve, indien mogelijk de/het aangewezen product(en) in hun originele, volledige verpakking terug te sturen, samen met hun accessoires (zoals bijvoorbeeld bijsluiters of gebruiksaanwijzingen) en een kopie van de leveringsbon.

Indien de goederen naar Pharmaproducts worden teruggestuurd onder de juiste voorwaarden en binnen de juiste tijd, engageert Pharmaproducts zich ertoe de betalingen van de cliënt te vergoeden en dit zonder kosten. De verzendingskosten voor het terugsturen van de producten worden niet terugbetaald door Pharmaproducts (tenzij de fout aan Pharmaproducts toe te schrijven is). De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is?

Aanvaard nooit een beschadigd pakket! Indien u toch wilt weten of de inhoud beschadigd is, open het pakket dan in het bijzijn van de vervoerder. Vermeld op de ontvangstbon dat het pakket beschadigd is toegekomen. Neem een foto van het beschadigde product, bewaar het en beschrijf het probleem via mail.

Wie heeft er toegang tot mijn betalingsgegevens?

Pharmaproducts heeft geen toegang tot vertrouwelijke gegevens van haar klanten. Enkel het betaalplatform Ingenico beschikt over de vertrouwelijke betalingsgegevens.

Welke betaalmiddelen kunnen gebruikt worden?

Ongeacht het gebruikte betaalmiddel wordt uw betaling verwerkt conform de hoogste veiligheidsnormen ( ‘Fraud Detection Module’ )

Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden :

Via Ingenico:

FAQ FAQ FAQ FAQ FAQ FAQ FAQ FAQ

Via Bankoverschrijving.

Bij betaling via bankoverschrijving kan uw bestelling enige vertraging oplopen door de transacties tussen de verschillende banken.

Kan de betaaloptie ‘overschrijving’ nog gewijzigd worden?

Neem via mail contact met ons op en vermeld dat u de bestelling (met ordernummer X) wenst te annuleren. Plaats vervolgens dezelfde bestelling opnieuw en kies de juiste betaaloptie.

Hoe kan ik een product terugvinden?

Met behulp van onze zoekfunctie of door gebruik te maken van onze etalage producten e-shop kan u op een eenvoudige wijze de producten opzoeken en in het winkelmandje plaatsen. Alle producten die op de website te koop worden aangeboden, worden door Pharmaproducts zo getrouw mogelijk omschreven. Indien u niet op zoek bent naar een welbepaald product, maar eerder naar een oplossing voor een bepaalde aandoening, kan u door het zoeken op categorie, alle producten vinden die in aanmerking komen.

Kan Pharmaproducts ons adviseren bij de keuze van een product?

Het verlenen van een goed advies is voor ons erg belangrijk. Vragen over farmaceutische zorg kunnen wel enkel schriftelijk gesteld worden via mail. Hiervoor dient u zich eerst te registreren. Wij bezorgen u de gewenste informatie zo snel mogelijk. Geef steeds uw gezondheidsprofiel op. Het helpt ons om u nog beter te kunnen adviseren.

Moet men zich registreren om een bestelling te plaatsen?

Ja, zonder de aanmaak van een account kan u geen bestelling plaatsen. Deze registratieprocedure is echter eenvoudig.

Kan de status van de bestelling gevolgd worden?

Bij elke bestelling krijgt u een bevestigingsmail van Pharmaproducts met daarin de traceercode. Zo weet u wanneer u het pakketje kan verwachten.

Kan er een bestelling geplaatst worden via fax of telefoon?

Nee, bestellingen kunnen enkel via de website geplaatst worden.

Kan een bestelling nog gewijzigd worden na betaling?

Normaal gezien niet. Eens u een bevestiging gehad hebt kan er niets meer gewijzigd worden.

Kan ik het leveringsadres nog wijzigen na betaling?

Indien uw bestelling nog niet aan de transporteur werd overgemaakt is dit mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij er alles aan kunnen doen om uw bestelling nog op het nieuwe adres te kunnen leveren.

Waarom stelt u persoonlijke vragen over mijn gezondheid?

Volgens de Belgische wetgeving moeten deze vragen verplicht gesteld worden. Het laat ons bovendien toe om een goede farmaceutische zorg te kunnen waarborgen.

Hoe kan ik nagaan of de website legaal is ?

FAQ

Aan de hand van het Europese logo kan u nagaan of de website legaal is.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Wil je je account verwijderen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn account gegevens wijzigen?

 Om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen hoef je alleen maar even in te loggen. Binnen jouw account kun je jouw gegevens aanpassen

Hoe lang worden persoonlijke gegevens van mijn bestelling bewaard?

Om veiligheidsredenen worden uw persoonlijke gegevens die gekoppeld zijn aan uw bestelling, niet langer dan één maand bewaard.

Ben je jouw wachtwoord vergeten?

Geen paniek! Het gebeurt vaker dan je denkt. Klik bij het inlogscherm op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens krijg je een e-mail waar een link staat om je wachtwoord te wijzigen. Herkennen we je e-mailadres niet? Misschien heb je nog geen account.