Veel gestelde vragen

Hoe kan ik nagaan of de website legaal is ?

 

Aan de hand van het Europese logo kan u nagaan of de website legaal is.

Hoe moet ik een product bestellen ?

U kan rechtstreeks het gewenste product aanklikken ofwel de naam van het gewenste product intikken bij de zoekfunctie bovenaan rechts.

 

Het product verschijnt nu op het scherm.

Druk op meer informatie.

U kan nu het product bestellen.

Geef de gewenste hoeveelheid in en klik op bestel.

'Product added' verschijnt in het groene balkje rechtsboven.

Ga nu naar het bestelmandje bovenaan links. Klik hierop.

Het overzicht van uw bestelling verschijnt.

Controleer het gewenst aantal stuks.

Met het rode kruisje (onder delete) kan u een product verwijderen.

Met de groene pijltjes (achter het aantal stuks) kan u 'refreshen' indien u een andere hoeveelheid wenst.

 

Druk op ‘verwerk’. 

Vervolgens moet u zich als NIEUWE KLANT eerst inschrijven om de bestelling te vervolledigen.

Let op : Alle gegevens invullen, anders lukt het niet!

Bij betaalgegevens kiest u voor een 'overschrijving' of voor een 'online betaling' (via Ingenico / Ogone).

Druk op 'verwerk'.

Confirmeer (bevestig) je bestelling onderaan de pagina.

BEDANKT !

 

Indien de bestelling gelukt is, ontvangt u mail met de bestelde producten en bij een overschrijving, het te betalen bedrag.

 

TERUGKERENDE GRBRUIKER : een volgende bestelling kan u plaatsen met uw mailadres en wachtwoord dat u bij registratie (dus NA INSCHRIJVING) ontvangen hebt.

Hoe worden de bestelde producten verzonden?

De door u bestelde producten worden uiterst discreet verzonden in een neutrale doos. Op de buitenkant van de doos is er geen enkele verwijzing naar de inhoud of naar Pharmaproducts.

Welke verzendingskosten worden aangerekend?

Uw aankoopbedrag bepaalt de hoogte van de verzendingskosten. De verzendingskosten worden automatisch verrekend met uw bestelling.

 

De verzendingskosten zijn gratis vanaf  75 euro !

 

Voor België :

 

< 30 euro aankoop : 4.70 euro verzendingskosten 

 

30 -50 euro aankoop : 3.70 euro verzendingskosten

 

50 -75 euro aankoop : 1.70 euro verzendingskosten

 

Gratis verzendingskosten vanaf 75 euro aankoop.

 

De verzendingskosten zijn inclusief BTW.

 

Voor Nederland en Luxemburg :

 

< 30 euro aankoop : 5.95 euro verzendingskosten

 

30 -50 euro aankoop : 4.95 euro verzendingskosten

 

50 -75 euro aankoop : 2.95 euro verzendingskosten

 

Gratis verzendingskosten vanaf 75 euro aankoop.

 

De verzendingskosten zijn inclusief BTW.

Op welke termijn levert Pharmaproducts mijn bestelling?

Na ontvangst van uw betaling worden de bestelde producten onmiddellijk geleverd.

 

NIEUW ! Vanaf 01 september 2017 verzenden wij via Bpost.

 

De normale leveringstermijn voor België, Nederland en Luxemburg bedraagt 1 tot 2 werkdagen (24 tot 48 uur), afhankelijk van het uur waarop een product besteld werd en het al dan niet op voorraad zijn van het desbetreffende product. Indien deze termijnen uitzonderlijk niet gerespecteerd kunnen worden, brengt pharmaproducts.be de klant hiervan op de hoogte. De leveringstermijn begint te lopen op het ogenblik dat u van ons het bericht krijgt dat uw betaling ontvangen werd. 

 

Leveringstermijn in België en Nederland :

Het overgrote deel van onze bestellingen wordt bezorgd binnen 24 H*

Bestellingen op maandag voor 12.00 H : geleverd op dinsdag*

Bestellingen op dinsdag voor 12.00 H : geleverd op woensdag*

Bestellingen op woensdag voor 12.00 H : geleverd op donderdag*

Bestellingen op donderdag voor 12.00 H : geleverd op vrijdag*

Bestellingen op vrijdag voor 12.00 H : geleverd op maandag*

Bestellingen op zaterdag en zondag : geleverd op dinsdag*

*Minder courante producten : leveringstermijn + 1 werkdag. 

 

Houd er rekening mee dat als u kiest voor een bankoverschrijving, uw bestelling altijd enige vertraging oploopt door de transacties tussen de verschillende banken. 

 

Kies een leveringsadres waar uw bestelling binnen de kantooruren in ontvangst genomen kan worden.

Naar welke landen worden er producten verzonden?

Om logistieke redenen verzenden wij enkel naar België, Nederland en Luxemburg.

Op welk adres wordt de bestelling geleverd?

De bestellingen worden geleverd op het leveringsadres dat door de klant werd opgegeven tijdens het bestelproces en volgens de voorwaarden die daar beschreven staan.

Mag mijn leveringsadres verschillen van mijn facturatieadres?

Natuurlijk. Het is absoluut geen probleem om de bestelling op een ander adres te laten leveren. Kies altijd een leveringsadres waar iemand het pakket tijdens de kantooruren in ontvangst kan nemen. U kan het pakket laten bezorgen op uw werk, bij familie, buren,…

Géén verzending naar postbussen.

Wordt het pakket opnieuw aangeboden als er niemand aanwezig was ?

Als niemand de bestelling in ontvangst kan nemen op het moment dat dit wordt aangeboden, laat de transporteur in de brievenbus een bericht achter. Op het bericht staan naam en contactgegevens van de transporteur. De klant dient dan zelf contact op te nemen met de transporteur en af te spreken wanneer de bestelling door de klant afgehaald kan worden. Het controlesysteem dat gehanteerd wordt door de transporteur dient als bewijs voor het effectief afleveren van de bestelling.

Kan het tijdstip van levering gekozen worden?

Helaas kan er geen gewenste leveringstijd doorgegeven worden. De pakketten worden bezorgd tijdens de kantooruren.

Je kunt de levering volgen op dpdpredict.be

Op deze pagina zie je op de dag van levering hoe laat je pakket wordt bezorgd. Zo hoef je niet de hele dag thuis te wachten.

Wat als de leveringstermijn langer is dan aangegeven?

Indien een bestelling niet geleverd werd binnen de vermelde leveringstermijn, kan u ons contacteren via contact met als onderwerp ‘vertraging bestelling’. Wij brengen u dan zo snel mogelijk op de hoogte.

Kan een product teruggegeven of omgeruild worden?

Aangezien Pharmaproducts een kwalitatief hoogstaande bewaring, behandeling en aflevering van geneesmiddelen nastreeft, kunnen wij geen enkel verkocht product terugnemen of omruilen. Om deze reden is het recht om af te zien van de koop dan ook enkel van toepassing zolang het product niet verzonden is. Na de verzending van het product kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.

De verkeerde producten werden geleverd. Wat nu?

Controleer de geleverde producten onmiddellijk na ontvangst. In het geval de geleverde producten niet overeenstemmen met de bestelling van de klant, zullen de retour verzendingskosten door Pharmaproducts vergoed worden. Daarom moet het bewijs van de retour verzendingskosten meegezonden worden met de retour zelf. Elke retour moet met een aangetekende zending of een retourdienst teruggestuurd worden. De klant moet het bewijs van verzending van de retour bijhouden. Indien de producten niet binnen 2 werkdagen worden teruggezonden zullen klachten en retours niet meer ontvankelijk zijn. Alle retours dienen ons in perfecte staat, in de oorspronkelijke verpakking te worden teruggestuurd. Beschadigde producten of producten die vlekken vertonen kunnen niet geretourneerd worden. Contacteer ons zo snel mogelijk via het contactformulier met als onderwerp ‘verkeerde levering’. Wij zullen al het mogelijke doen om dit ongemak zo snel mogelijk op te lossen.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is?

Aanvaard nooit een beschadigd pakket! Indien u toch wilt weten of de inhoud beschadigd is, open het pakket dan in het bijzijn van de vervoerder. Vermeld op de ontvangstbon dat het pakket beschadigd is toegekomen. Neem een foto van het beschadigde product, bewaar het en beschrijf het probleem via ons contactformulier met als onderwerp ‘beschadiging product’. Doe dit binnen 2 dagen na ontvangst van het pakket. Zo niet zullen klachten niet meer ontvankelijk zijn. Wij contacteren u zo snel mogelijk.

 

Wie heeft er toegang tot mijn betalingsgegevens?

Pharmaproducts heeft geen toegang tot vertrouwelijke gegevens van haar klanten. Dit is de reden waarvoor wij bij elke nieuwe aankoop de betalingsgegevens opnieuw moeten opvragen aan de klant. Enkel Ingenico beschikt over de vertrouwelijke betalingsgegevens.

Welke betaalmiddelen kunnen gebruikt worden?

Ongeacht het gebruikte betaalmiddel wordt uw betaling verwerkt conform de hoogste veiligheidsnormen ( 'Fraud Detection Module' )

 

Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden :

 

Via Ogone:

 

Via Bankoverschrijving.

Bij betaling via bankoverschrijving kan uw bestelling enige vertraging oplopen door de transacties tussen de verschillende banken.

 

U hebt tot 3 werkdagen de tijd om uw betaling via overschrijving in orde te maken. Hebben wij uw betaling na 3 werkdagen niet ontvangen, dan wordt de bestelling automatisch geannuleerd.

 

Indien u een factuur wenst, moet u de optie 'Factuur' aanvinken en betalen via overschrijving.

 

Geen leveringen 'onder rembours' mogelijk !

Kan de betaaloptie ‘overschrijving’ nog gewijzigd worden?

Neem contact met ons op via contact met als onderwerp ‘verkeerde betaaloptie-annulatie bestelling’. Vermeld hierbij het nummer van de bestelling. Plaats daarna dezelfde bestelling opnieuw en kies de juiste betaaloptie.

Kan er ' onder rembours ' betaald worden?

Neen, het is niet mogelijk om het pakket te betalen bij ontvangst.

 

Betalingen enkel mogelijk via overschrijving op rekeningnummer of via een online betaling.

Geeft u extra korting aan bepaalde beroepsgroepen?

Neen, de prijzen zijn vrij, maar moeten voor iedereen gelijk zijn. Als apotheek respecteren wij de deontologie van de Orde der Apothekers die formeel elke discriminerende korting aan haar leden verbiedt.

Hoe kan ik een product terugvinden?

Met behulp van onze zoekfunctie of door gebruik te maken van onze etalage producten e-shop kan u op een eenvoudige wijze de producten opzoeken en in het winkelmandje plaatsen. Alle producten die op de website te koop worden aangeboden, worden door Pharmaproducts in eer en geweten zo getrouw mogelijk omschreven. Indien u niet op zoek bent naar een welbepaald product, maar eerder naar een oplossing voor een bepaalde aandoening, kan u door het zoeken op categorie, alle producten vinden die in aanmerking komen.

Kan Pharmaproducts ons adviseren bij de keuze van een product?

Het verlenen van een goed advies is voor ons erg belangrijk. Vragen over farmaceutische zorg kunnen wel enkel schriftelijk gesteld worden via ons contactformulier met als onderwerp ‘advies producten’. Hiervoor dient u zich eerst te registreren. Wij bezorgen u de gewenste informatie dan zo snel mogelijk. Geef steeds uw gezondheidsprofiel op. Het helpt ons om u nog beter te kunnen adviseren.

Zijn alle producten voorradig?

Producten krijgen een status mee. Deze status duidt de beschikbaarheid van een product aan. Een product kan 'beschikbaar' of 'niet beschikbaar' zijn. Enkel producten die beschikbaar zijn kunnen door ons geleverd worden binnen de vermelde leveringstermijn. Een 'niet beschikbaar' product kan niet worden besteld.

 

Indien er staat 'beschikbaarheid op aanvraag' gaat het om een product waarvan de stock beperkt is. Mogelijk kan dit product of het gewenste aantal van dit product niet binnen de vermelde leveringstermijn bezorgd worden. Vraag voor producten met 'beschikbaarheid op aanvraag' én voor producten buiten het assortiment van de shop, steeds de voorziene leveringstermijn !!! . De voorziene leveringstermijn kan u aanvragen via 'Contact'.

 

Cosmetische producten worden door de fabrikanten regelmatig vervangen door een nieuwe formule. Dit kan een invloed hebben op de beschikbaarheid van het product. Pharmaproducts verbindt zich er toe om u daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen en u zo mogelijk een alternatief product voor te stellen. Prijs en verpakking van het vervangend product kunnen verschillen van het oude product. Indien u het vervangend product niet wenst wordt uw bestelling onmiddellijk terugbetaald.

 

Vraag steeds de beschikbaarheid aan voor producten die ontbreken bij uw lokale apotheek in België !!!!!

Ontbrekende producten worden frequenter en in grotere hoeveelheden besteld. De stock van deze producten is niet altijd gegarandeerd. 

Ik vind het antwoord niet op mijn vraag.

Contacteer ons via ons contactformulier met als onderwerp ‘antwoord onbekend’ indien u het gewenste product of antwoord niet kan terugvinden. Wij helpen u dan zo spoedig mogelijk verder.

Moet men zich registreren om een bestelling te plaatsen?

Ja, zonder de aanmaak van een account kan u geen bestelling plaatsen. De registratieprocedure is echter eenvoudig. Eenmaal u de gevraagde informatie hebt ingevuld ontvangt u op het opgegeven e-mailadres een bericht. Met dit bericht is uw registratie bevestigd.

Kan de status van de bestelling gevolgd worden?

Bij elke bestelling krijgt u een bevestigingsmail van Pharmaproducts met daarin de traceercode. Zo weet u wanneer u het pakketje kan verwachten.

Welke informatie bewaart Pharmaproducts?

Wij bewaren enkel die informatie die nodig is om u te kunnen identificeren en te kunnen contacteren. Daarnaast houden wij de gegevens bij over uw gezondheidstoestand.

 


Pharmaproducts heeft geen toegang tot vertrouwelijke financiële gegevens van haar klanten. Dit is de reden waarvoor wij bij elke nieuwe aankoop de betalingsgegevens opnieuw moeten opvragen aan de klant. Enkel Ogone beschikt over de vertrouwelijke betalingsgegevens.

Hoe kunnen mijn gegevens gewijzigd worden?

Via uw klantenaccount kunnen alle gegevens gewijzigd worden.

Kan er een bestelling geplaatst worden via fax of telefoon?

Nee, bestellingen kunnen enkel via de website geplaatst worden.

Waarvoor dient het winkelmandje?

In het winkelmandje worden alle producten verzameld die u wenst te bestellen.

 

U vindt het winkelmandje links bovenaan. Voor het afhandelen van uw bestelling dient u op het winkelmandje te 'klikken'.

Hoe weet men of de bestelling succesvol verlopen is?

Uw bestelling is succesvol als u een bevestigingsmail ontvangen hebt. Indien u gekozen hebt voor een betaling via overschrijving is uw bestelling succesvol verlopen als u een bevestigingsmail met betalingsinstructies hebt ontvangen. De bestelling wordt verzonden NA ontvangst van de betaling.

Kan ik een bestelling annuleren?

Het recht om af te zien van de koop is enkel van toepassing zolang het product niet verzonden is. Na de verzending van het product kan de bestelling niet meer geannuleerd worden. De bestelling kan enkel geannuleerd worden via ons contactformulier met als onderwerp ‘annulatie bestelling’.

Kan een bestelling nog gewijzigd worden na betaling?

Normaal gezien niet. Eens u een bevestiging gehad hebt kan er niets meer gewijzigd worden. Contacteer ons zo snel mogelijk via ons contactformulier met als onderwerp ‘wijziging bestelling gevraagd’. We zullen er dan alles aan doen om u zo goed mogelijk verder te helpen.

Kan ik het leveringsadres nog wijzigen na betaling?

Indien uw bestelling nog niet aan de transporteur werd overgemaakt is dit mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact met ons op, bij voorkeur via ons contactformulier met als onderwerp ‘wijziging afleveradres’, zodat wij er alles aan kunnen doen om uw bestelling op het nieuwe adres te kunnen leveren.

Géén verzending naar postbussen.

Kan ik van een bepaald product stalen ontvangen?

Wij hebben helaas geen stalen ter beschikking. Proefpakketten voor incontinentie kunnen rechtstreeks aangevraagd worden bij bepaalde laboratoria.

 

Kan u ons verwittigen als een ontbrekend product opnieuw beschikbaar is?

Indien u dit wenst kunnen wij dit voor u doen. Maak gebruik van ons contactformulier met als onderwerp ‘bericht ontbrekend product gevraagd’. U ontvangt een bericht wanneer het product terug beschikbaar is.

Waarom stelt u persoonlijke vragen over mijn gezondheid?

Volgens de Belgische wetgeving moeten deze vragen verplicht gesteld worden. Het laat ons bovendien toe om een goede farmaceutische zorg te kunnen waarborgen.